سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تیرچه بتنی مورد استفاده در سقف های تیرچه بلوک

تیرچه بتنی در بسیاری از سازه‌ها کاربرد دارد و می‌توان آنها را در سقف‌های تیرچه بلوک ساختمان‌های زیادی مشاهده کرد. این تیرچه‌ها را می‌توان در ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده کرد. تیرچه در کارخانه ساخته می‌شود و به محل پروژه حمل شده و در سقف کارگزاری می‌شود. در زمان ساخت تیرچه باید استانداردها رعایت شده و از بتن و میلگردهایی استفاده شود که مطابق قوانین باشند تا بتوانند الزامات طراح را برآورده کنند.

در زمان حمل تیرچه بتنی به کارگاه ساختمانی و جابجایی آنها و نصب در سقف‌ها، باید به گونه‌ای باشد که ضربه‌ای به تیرچه‌ها وارد نشود و بتن ترک نخورد. در صورت ترک خوردن، مقاومت تیرچه کم می‌شود و نمی‌توان از آن در سقف استفاده کرد. زمانی که تیرچه‌ها از کامیون‌های حمل تخلیه می‌شود، نباید آنها را به زمین انداخت، این کار باعث ترک خوردن بتن می‌شود.

در سقف‌های تیرچه بلوک می‌توان از دو نوع تیرچه استفاده کرد. در برخی از سازه‌ها طراح سقف را با استفاده از تیرچه فولادی طراحی می‌کند و سقف برخی از ساختمان‌ها با استفاده از تیرچه بتنی ساخته می‌شود. می‌توان در طیف وسیعی از ساختمان‌ها با کاربردهای متنوع از سقف تیرچه بلوک استفاده کرد. برای به دست آوردن مقاومت بیشتر می‌توان تیرچه‌هایی با مقاومتی بیش از مقاومت تیرچه استاندارد ساختمان را سفارش داد. در برخی از ساختمان‌ها برای به دست آوردن مقاومتی بیشتر فاصله میان دو تیرچه کمتر در نظر گرفته می‌شود. فاصله میان دو تیرچه نباید از استانداردها بیشتر شود.

 

منبع: http://tirche-khorramdezh.com/modulesPage.aspx?modulename=viewNews&newsID=22188